Visszaküldési lehetőségek:
14 napos elállás:
Előfordulhat, hogy az általad kiválasztott és megrendelt termék nem felel meg az elképzeléseidnek, nem azt kaptad, amire számítottál, ezért el szeretnél állni a rendeléstől. Fontos tudnod, hogy a terméket csak akkor küldheted vissza, ha azt nem vetted mindennapi használatba. Az elállással kapcsolatban megosztanánk Veled néhány gondolatot:
Ha már kézbesítésnél tudod, hogy szeretnéd elutasítani az átvételt, jelezd ezt felénk és ne vedd át a csomagodat. A legideálisabb az lenne, ha a logisztikai raktárt se hagyná el a csomag, amennyiben meggondoltad magadat.
Miután átvetted a csomagodat, de nem szeretnéd megtartani a rendelt terméket, akkor ne nyisd ki annak eredeti csomagolását, így is megelőzve a termék értékcsökkenését.
Csak akkor állhatsz el a vásárlástól, ha maximum 14 napja vetted át a csomagot.
Fontos tehát, hogy az Elállási nyilatkozat -ot a 14 napos határidő lejárta előtt elküld nekünk, email címünkre: info@bluechip.hu vagy az alábbi postai címünkre:
The Blue Chip Kft. - 1131 Budapest, Reitter Ferenc utca 132/B.
Miután az elállás mellett döntesz, küldd vissza a termék csomagolását is, mert anélkül nem tudjuk tovább értékesíteni azt.
Ne felejtsd, hogy elálláskor a termék visszajuttatásának a költsége Téged terhel.
A megrendelt termék értékét nem tudjuk visszaadni készpénzben, sem csekken. Kérünk fogadd el, hogy annak vételárát bankszámlára kapod vissza.
Bizonyára azt is tudod, ha személyesen vagy cégként vásárolsz, akkor nincs elállási jogod.
Mindannyiunk közös érdeke, hogy minél gyorsabban és gördülékenyebben lezárjuk ezt a fajta visszaküldést.
Az elállási jogodat nem gyakorolhatod:
A Ptk. 1:5. §-ában meghatározott joggal való visszaélés tilalmába ütköző mód esetén.
Ha a hibátlanul átvett terméket a Felhasználó olyan hibával kívánja átadni, amelyért az Üzemeltetőt sem kellékszavatossági, sem jótállási felelősség nem terheli.
Bontott szoftverekre
Nem rendeltetésszerűen használt, vagy sérült termékekre
Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak; (pl. egyedi konfigurációk, vagy nagy mennyiségű egyedi megrendelések)
Szépségápolási, egészségügyi és higiéniás termékek esetében csak bontatlan csomagolás esetén tud elállni.
3 napos cseregarancia:
Minden esetben három napod van jelezni, hogy a rendelésed csomagolása sérült, vagy maga a termék sérült, karcos, törött vagy hibás.
Csomagod átvételekor minden esetben győzödj meg arról, hogy annak külső csomagolása nem sérült.
Amennyiben az, írjatok jegyzőkönyvet a futárral és ne írd alá az átvételi elismervényt, miszerint ellenőrizted a csomagod állapotát és sérülésmentes volt.
Amennyiben átvételkor sértetlen csomagolással vetted át a rendelésedet, nyisd ki a csomagodat és ellenőrzid, hogy a termék kifogástalan állapotban érkezett meg hozzád!
Ne felejtsd el azt kipróbálni!
A csomag beltartamának ellenőrzését is ez idő alatt kell véghez vinni, majd az esetleges alkatrész- vagy termék hiányt jelezni felénk.
Igyekszünk a lehető legrövidebb időn belül kideríteni, hogy miért nem kaptad meg a teljes rendelésedet vagy ki felelős a sérült kézbesítésért.
Garanciális ügyintézés:
Abban az esetben, ha a garanciális idő alatt az általad megrendelt termék meghibásodik, kérjük jelezd felénk, és mi minden esetet egyedileg megvizsgálunk. Miután visszaérkezik hozzánk ez a termék, annak működését teszteljük. Amennyiben a reklamáció jogos, javítjuk vagy cseréljük az általad visszaküldött terméket. Amennyiben nem tudjuk kicserélni, mert annak gyártása vagy forgalmazása megszűnt, úgy a vételárát bankszámlaszámodra visszafizetjük. Néhány esetben azonban előfordulhat, hogy elutasítjuk a reklamációdat, amikor is megkérdőjelezhető a jótállási igény:
Meghibásodott a termék, mert nem rendeltetésszerűen volt használva;
Üzembehelyezés közben megsérült a termék (eltört, megkarcolódott, stb.);
Elemi kár következtében hibásodott meg a termék (pl. beázás, villám, tűz, stb.);
A termék szakszerűtlenül lett üzembe helyezve;
A terméken található egyedi azonosítószám vagy időbélyeg hiányzik (ilyen pl. a szériaszám), vagy nem egyezik.
Ezekkel az esetekkel kapcsolatban összegyűjtöttünk Neked néhány gyakori kérdést.
Gyakran ismételt kérdések sérült, hiányos csomaggal kapcsolatban:
Sérülten érkezett a csomagom, mit tegyek?
Ha a megrendelt termék sérülten érkezett, úgy kérünk, az átvételtől számított három napon belül jelezd ezt számunkra írásban az info@bluechip.hu e-mail címre, és munkatársaink felveszik veled a kapcsolatot. Három nap után sérüléssel kapcsolatos bejelentést már nem tudunk elfogadni.
Hiányzik egy termék a csomagomból, hol tudom jelezni?
Amennyiben a megérkezett csomagban nem találod az összes megrendelt terméket, úgy kérünk, hogy írd meg ügyfélszolgálatunknak az info@bluechip.hu e-mail címre. Ebben az esetben munkatársaink logisztikai partnerünktől bekérik a csomagoláskor készült fotókat, így ellenőrizni tudják, hogy a hiányzó termék bekerült-e a csomagba. Hiányzó termékkel kapcsolatos bejelentésed a csomag átvételétől számított 3 napon belül tudjuk elfogadni.
A megrendelt terméknek hiányzik egy tartozéka?
Kérünk, írd meg részünkre a info@bluechip.hu e-mail címre, és munkatársaink felveszik a kapcsolatot a gyártóval, hogy mihamarabb pótolhassuk a hiányzó alkatrészt. Ne feledd, az átvételtől számított három nap áll rendelkezésedre a bejelentésre, ezek után ilyen jellegű igényed már nem tudjuk teljesíteni.
Nem bontottam ki a csomagott három napon belül, de a termék sérült, kicserélitek?
Sérüléssel kapcsolatosan három nap áll rendelkezésre a bejelentésre. Eddig vélelmezhető, hogy a sérülés a csomagolás, illetve a szállítás közben keletkezett. A határidő letelte után már nem tudunk terméksérüléssel kapcsolatos igényt teljesíteni.
Gyakran ismételt kérdések elállással kapcsolatban:
Mit jelent az elállás?
Amennyiben online vásárolsz, a vásárlás előtt nincs lehetőséged kézbevenni, kipróbálni a megvásárolandó árut, ezért jogszabály biztosítja, hogy természetes személyek a vásárlástól számított 14 napon belül meggondolják magukat, és a vásárlás előtti állapot visszaállítását kérjék.
Kinek van lehetősége elállni a vásárlástól?
A 14 napon belüli elállási jogot a 45/2014. (II. 26.) Kormány rendelet szabályozza. Fontos kiemelni, hogy a 14 napon belüli elállási jog a jogszabály alapján csak a fogyasztókat illeti meg. Fogyasztó mindenki, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. Ha tehát egyéni vállalkozóként, avagy cég nevére rendelsz egy terméket, ez az elállási jog nem illet meg.
Mennyi időm van a termék visszaküldésére?
A bejelentéstől számított 14 nap áll rendelkezésre a termék visszajuttatására. Amennyiben ez idő alatt nem küldöd el a terméket részünkre, úgy az elállás semmisnek tekintendő.
Hova küldjem a terméket?
Jelezd elállási szándékodat írásban az info@bluechip.hu e-mail címen, és munkatársaink elküldik a visszaküldéssel kapcsolatos pontos információkat. Kérünk, ne indítsd útnak a csomagot a visszajelzésünk előtt.
Kibontottam a terméket, elállhatok a vásárlástól?
A terméket a kipróbálás erejéig használhatod, így természetes, hogy azt kibontottad. Kérünk, a lehetőségekhez képest őrizd meg a csomagolás épségét! Amennyiben több egyforma terméktől szeretnél elállni, úgy csak egy kibontott csomagolásút áll módunkban visszavásárolni, hiszen a kipróbáláshoz nem szükséges többet megbontani.
Ki fizeti a visszaszállítás költségét?
A termék visszaszállítási költsége a vevőt terheli. Amennyiben a teljes megrendeléstől elállsz, úgy a kiszállítás költségét a termék árával együtt visszautaljuk részedre.
Gyakran ismételt kérdések jótállással kapcsolatban:
Meddig tart a jótállási idő?
Az adott termékre vonatkozó jótállási időt megtalálod a garancialevélen a termék neve alatt. Két értéket is fogsz találni. Az egyik természetes személy, a másik jogi személyre vonatkozik.
Miért van különböző jótállási idő cég vagy magánszemély esetén?
A gyártó önkéntes jótállás esetén mérlegelheti, hogy mely felhasználói csopornak milyen hosszú ideig biztosítja extra szolgáltatását. Belátható, hogy egy eszköz lakossági használat során hosszabb idő alatt teljesíti a várható üzemidőt, mint ipari felhasználás esetén, ezért szerepelhet természetes személynél magasabb érték jótállási időnél.
Mit jelent az önkéntes jótállás?
Forgalmazott termékeink esetén a gyártók a kötelező jótállás szabályaitól eltérhetnek úgy, hogy az a vásárló számára előnyösebb legyen. Többnyire ez hosszabb jótállási időt jelent. Ebben az esetben a törvény által biztosított kötelező jótállási idő után a gyártó vállalja, hogy a megadott határidőig biztosítja a termék javítását/cseréjét. Ezen időszak alatt a gyártó által meghatározott feltételek az irányadók például a szállítással kapcsolatban.
Hol tudom jelezni, ha meghibásodott egy termék?
Meghibásodást, bejelentkezés után a https://www.bluechip.hu/szemelyes/visszaru oldalunkon található űrlapon tudsz bejelenteni.
Ki vállalja a jótállást?
A jótállást minden esetben a készülék gyártója vállalja, a The Blue Chip Kft. az ügyintézés során közvetítőként jár el.
Ki vizsgálja meg, hogy hibás-e a termék?
A visszaküldött terméket szakértő munkatársaink vizsgálják. Egyedi esetekben a gyártó is bekérheti a terméket. Ilyenkor az ügyintézés az átlagosnál tovább tarthat.
Mikor nem érvényesíthető jótállás?
Nem érvényesíthető jótállás, ha a meghibásodás a jótállási időn túl történik; a meghibásodás bizonyíthatóan nem rendeltetésszerű használatból ered; törés esetén; beázás esetén, ha a termék vízvédettsége nem teszi lehetővé a vizes környezetben történő használatot; a termék nem tartozik a jótállásra kötelezett termékek közé, és nem vonatkozik rá önkéntes jótállás.